Laat je hart in brand steken met hemelse liefde.

 Eén van de fijne dingen aan zomertijd, vind ik de heerlijke avondwandelingen. Dus gister had ik na het avondeten nog even een wandelafspraak. Genieten!

De zon scheen nog haar laatste uurtje van de dag en dat leverde een prachtig plaatje op. De met goud omrande wolken en de vurig gekleurde hemel ontroerde mij.

Want wat geeft God ons toch veel om van te genieten! Het leek wel even of de lucht het land in brand stak in de verte! En dat liet meteen een gebed in mijn hart opstijgen.

Hemelse liefde
Steek onze harten toch in brand Heer met Uw vurige en hemelse liefde. Wat hebben we dat nodig! Een liefde die ons gelijk willen hebben overstijgt. Een liefde die ons gebroken hart weer lijmt en ons vol bewondering naar U op laat kijken.

Liefde die doet neerknielen bij de ander om te kijken of we wat kunnen doen om te helpen. Die niet eerst kijkt of we er zelf misschien vieze knieën van krijgen. Maar ook een liefde die onszelf niet blijft veroordelen terwijl U met ogen vol genade naar ons kijkt.

Een liefde zoals in 1 kor 13. Die vriendelijk is, geduldig en niet jaloers. Een liefde die niet pronkt of gewichtig doet. Die niet op zoek is naar haar eigen belang. Een liefde die blij is met de waarheid en tegelijk alle dingen bedekt, gelooft, hoopt en verdraagt.

Tegenwerking
Wie heeft die liefde al? Als ik naar mijn eigen leven kijk heb ik er soms aan mogen proeven door momenten te beleven heel dicht bij Jezus.  Maar wat maakt de vijand er een werk van om de groei van die liefde tegen te houden!

Wat probeert hij ons in de tang te houden door verdeeldheid te zaaien en ons geestelijk zicht te vertroebelen met leugens.

Daarom is het zo belangrijk om dagelijks bij God te komen, om jouw hart in brand te laten steken door Zijn hemelse liefde. Zodat we vanuit deze Liefde vol genade en waarheid mogen omgaan met de mensen om ons heen en ook met onszelf.

Neem jij Zijn offer echt aan?
Want hoe kan het dat God Zijn zoon voor jou heeft laten sterven en jij dat offer niet aanneemt en jezelf blijft veroordelen? Laat het vuur van Zijn liefde jou helpen om vanuit genade en waarheid naar jezelf te kijken. Waarheid omdat je het van jezelf niet kunt, en perfectie niet haalbaar is. En genade, omdat Jezus dit allemaal voor jou heeft goed gemaakt en God jou aanvaard als Zijn geliefde dochter.

Ben je op zoek naar een coach die je helpt om Gods liefde meer te ervaren in jouw leven? Neem dan contact met me op voor een gratis wandelsessie.